Смърт в социална мрежа

Не знам питали ли сте се някога какво става с всичките ви онлайн и други цифрови животи, когато умрете? Питали ли сте се какво трябва да става - в смисъл, регламентирано ли е по някакъв начин какво се случва като потребителят умре? Има ли някаква процедура? Физическата е ясна - издават ти смъртен акт, погребват те, едни роднини и приятели реват /евентуално/, други се радват. Издава се удостоверение за наследници, ако имате такива и т.н. Какво обаче става с регистрацията ви, да речем в mail.bg? Ако някой може да ме насочи къде да прочета, как са регламентирани тези неща, моля да го направи. 
Причината да драскуля тия работи е, че напоследък по профилът във facebook на една моя позната, която за съжаление умря, се вихри бясна активност. То не бяха спомени, не бяха писма до нея всеки ден, не бяха добавяници на приятели, организиране на изложби на снимките й и какво ли още не. Направо ми стана страшничко. Женицата е мъртва от година и нещо, че ако не и от повече.
Искам ли някой да ми рови из профила като умра - определено не! Как обаче да го закрия като съм вече умрял?

8 comments:

أمل said...

Този въпрос май повечето сме си го задавали. Ми нищо не става с профила ти. Освен ако не си дадеш паролите на някой да го управлява :)
Иначе във фейсбук има нещо като "услуга" да известиш, че някой е експирясал и админите му изтриват профила.

lomovera said...

чичо, е тва е, че няма как да разбереш. и въобще фейсбук съкс риъл бед, мамка му. все едно не можеш да се обадиш на приятелите си, че трябва да им ровиш в проснатите виртуални гащи. от както си деактивирах акаунта живея по-добре.

жив да си. скоро не бях минавала, но днес прочетох всичко и се смях като побъркана! :D

Unknown said...

Процедурата е ясна - като при котките - като усетиш, че си на 2 пиксела от края на последния живот се покриваш и умираш.

Anonymous said...

Глей ся,найш ли пък като съм на два метра под земята или в някоя спретната ламаринена кутийка ше ми дреме кво се случва с абв-то ми:))хммм

Unknown said...

АБВ не ги мисли - след 2 месеца неактивност ти изхвърлят профила като умряла котка. Иначе има предприемачи:
http://nenovinite.com/news.php?action=view&ID=532

Fizo said...

Няма закриване тоя скапан Фейсбук. Дори и да го закриеш винаги може да ти влезнат и да ти видят старите неща който си постнал. Както и винаги може да си го възтановиш като си въведеш и-майла и паролата. Единствения начин да се отървеш според мен е като си изтриеш и баннеш всички приятели така, че повече да не могат да те намерят и добавят като приятел. След това закриваш акаунта и променяш паролата на нещо изключително сложно което никога няма да запомниш :) Най-скапаното на тоя фейс обаче остава това, че неможеш да забраниш на приятелите си да качват твои снимки на които си поркан примерно и не искаш да стават обществено достояние в най-големия клюкарник на света...

Fizo said...

И в крайна смето като умра изобщо няма да ми пука за нищо :-) Така, че не му мисли.

Anonymous said...

Ако си истински фен ще си оставиш някъде паролата, за да могат приятелите ти да качат снимки от собственото ти погребение :) и хората да коментират: "това на челото му левче ли е или е евро?" "този костюм му е малък" "Дддаа! Ето една снимка на която не е с червени очи!" "Честито! Изглежда си свалил няколко килца..."