Задължително четиво

Кодекс на труда – Чл. 270, алинея (3) – Трудовото възнаграждение се изплаща лично на работника или служителя по ведомост или срещу разписка или по писмено искане на работника или служителя – на негови близки. По писмено искане на работника или служителя трудовото му възнаграждение се превежда на влог в посочената от него банка.





Трудов договор – Чл.6, т. 3 ”Уговореното трудово възнаграждение ще се изплаща от Работодателя на Служителя за всеки месец до 5-ти ден на следващия месец в банкова сметка, посочена от Служителя.




Закон за защита на личните данни, Чл. 4 (1) обработването на лични данни е допустимо само в случаите, когато е налице поне едно от следните условия: т.2. „физическото лице, за което се отнасят данните, е дало изрично своето съгласие;




Изборът на банка за превеждане на трудовото възнаграждение е част от процеса на управление на личните финанси и като такъв трябва да е личен и доброволен, а не наложен от работодателя!!!

2 comments:

Алкохольо said...

"Член 6 от Трудов Договор
Извадка от ал. 2.: ...Уговореното трудово възнаграждение ще се изплаща от Работодателя на Служителя за всеки месец до 5-ти ден на следващия месец в банкова сметка, посочена от Служителя."
Повече не коментирам. А, да. И мен това не ме засяга. Но този факт не го прави по-малко малоумно.

Anonymous said...

Склонен съм да приема политиката на някои компании, да издават дебитни карти(в банка по техен избор), още с постъпването на работа. Но това, да ме накарат(против волята ми) да затъвам в още дългове - рефинансирайки кредита си от една банка в друга (при това на по-неизгодни условия) би трябвало да е подсъдимо!

ARrrgh!