А ти откъде си?

Оня ден Сиса провела следния разговор с някакъв колега от Габрово*  на терасата:
- Сиси, ти откъде си?
- От София.
- Да, де, да. А, иначе откъде си?
- От София, бе! Тука съм родена.
Сега, понеже тя е пич и е културна, пък и са колеги - успяла да запази спокойствие. Не, че не преглътнала няколкото тона змии и гущери, които била готова да изплюе върху главата на тоя хобот. Вие си правете изводите. Чичо Боби е направо потресен от тая простотия. Дето викал оня:  "Можеш да извадиш момичето от селото, ама селото от момичето не можеш да извадиш.
*Габрово е произволно избран провинциален град - със същата сила може да е и Севлиево

22 comments:

Anonymous said...

Сторила му се е селянка бе. Питал е и толкова. Какво толкова се възмущаваш? Има и по-ужасни грешки! Ако разговора беше протекъл по следния начин:
- Сиси, ти откъде си?
- От София.
- А травестит ли си?
...
И друго важно разбираме от историйката! Предпочита да гълта вместо да плюе! Получава червена топка!

Anonymous said...

Selianin e toia deto ne razbira otgovora ot parvia pat. Ot Sofia e momicheto i tolkova. Ma za takiva kato tebe moje bi sofianki e ravno na travestki. Ili po-skoro toia deto ia e pital e travestit. A shto se otnasia za tvoite cherveni topki, predlagatam ti da si glatnesh ti s travestoputskata si voniashta na provintsia past. Makar che ako imash da azdavash cherveni topki, dobre e da izpalnish grajdanskia si dalg (ako si grajdanin, koeto e samnitelno)i da idesh na doFtor.

Mama said...

Само и единствено недоносено провинциалистче може да зададе въпроса „- ..., ти откъде си?” Щото на софиянците хич не им дреме от кое Горно Нанадолнище си дошъл да смърдиш и грухтиш у Софията, а после да ривеш на село, че е егати мръсния и грозен град... Те само искат да си одиш у красивото и чисто село, да пасеш китните си кравички по тучните ливадки и да си дишаш чистичкия въздушец...

Anonymous said...

Само едно не разбрах...кой е другият колега от моето китно, красиво село, но действителнно с чист "въздушец" - Габрово... Питам само защото:

1. На хората от Гб слабо ни пука кой от къде е, при условие, че не е от Севлиево :)
2.Със Сиса (ако е Миленкова) си говорим само за плякане, клецане и други, къде къде по-весели неща, а ако е Светлана от корпоративни - ами не си приказваме много, щото се знаем от времето преди Глобул и преди олигофренични, умствено недъгави същества каквито са повечето от вас да ни станат колеги.....

Е, та кой е моят съселянин, защото аз подобен въпрос не задавам по принцип и без да е необходимо баба ми да е раждана в красивата ни столица?

И само да напомня на талантливия автор на коментар II - никой не е длъжен да ти разбира от "шлоковицата" копеле - или както искаш наречи нещото написано на латиноподобен език.

Anonymous said...

Не съм от София. Старая се(става все по-лесно) да не преценявам хората по това от къде са. Но еднакво много се дразня както от тези, които си мислят, че като решават тест за интелигентност трябва да получат бонус от 30-50 точки само за това, че са родени в „Шейново” или „Тина Киркова”, така и от тези, които се опитват да превърнат мястото на което са дошли в това от което са тръгнали.
В ЦЦ има колеги за които никога не съм подозирал, че са от провинцията. Има и такива, които ми приличат на „софийски дупета” и в следващия момент ги чувам как мякат в слушалката или казват: „ША пратитйе смс на...”
Приемам хората с неправилно изговаряне на р, л, щ, дж, ш-ж, с-з, ц-ч, бих приел и заекващ колега, но мякащ...чиста проба подигравка от страна на Catbert & CO.

P.S.
Оценка за безскрупулност на първия коментар – 8! Хаха.
От втория коментар прочетох „selianin” и “parvia pat” и спрях. Не мисля да отделям време на подобни драсканици! Не знам от кой „GRAD” е този не селянин, но в БЪЛГАРСКИТЕ градове и села през последните 10тина века се използва така наречената кирилица!
Предлагам Дедо, да не побликува коментари писани на „шльокавица”!
The Filthy Pirate

Anonymous said...

Добре де, Mama, какво обидно има във въпроса "от къде си?" На мен лично не ми е обиден, а досаден(понеже трябва да обяснявам как съм се озовал в София, какво съм учил, познавам ли еди си кой от моя град и т.н. а аз съм антисоциален и ми е досадно и неприятно да се обяснявам на разни хора).
Да не го чувствате, сякаш питащия се съмнява в благородното Ви потекло?
Колко от обидените, могат да покажат родословно дърво, с корени дълбоко в малката черна точка на снимката ( http://www.stara-sofia.com/Sofia1878.jpg ) и колко от вас са от местата, започващи със с. пред името или потомци на преселили се след 45та кокошкари? И после не ви е срам да наричате хората селяни, не заради "селско" поведение, ами за това, че са родени в провинцията...
И специален поздрав за всички "кореняци"(от кварталите Младост, Дружба, Люлин и др. подобни)- потомци на обитаващите тези земи преди 30тина години, благородни блатни и ливадни родове...
Peace!
The Filthy Pirate

Anonymous said...

Първият ми коментар беше отрязан, със специално сутрешно обаждане - преди да съм успял да си отворя гуреливите очища дори. Звънна чичката и понеже вече на набори го докарваме ми вика "Чиче, трябва да го смениш, имената поне да махнеш..." Цензурираха ме още преди да стигна до сутрешното кафе. А исках само да отбележа, че кравите няма как да са китни, че и аз както 120 килограмовия пират се дразня на неграмотния автор на коментар II (уважаеми столичанино, имате неповторимата възможност да използвате кирилицата, но ако това е вашият имплицитен начин да протестирате, че когато братята Кирил и Методий са създали азбуката, в България столицата е била Преслав, добре - приемам.... само защо имам усещането, че от горе написаното единствено имената на братята предизвикват в столичното ти мозъченце къси, дорефлексни, мозъчно-нервни импулси)

Mama said...

Добре де, The Filthy Pirate, кога и къде точно съм написала, че има нещо обидно във въпроса "от къде си?"?!? Няма такова нещо... също както и на тебе тоя въпрос ми е изцяло досаден... И не съм настроена против провинциалистчетата само защото не са имали бленувания късмет да се родят в Шейново. Напротив, познавам достатъчно количество доволно качествени хора с несофийска адресна регистрация... Просто ме дразнят тези, които олицетворяват поговорката „Храни куче да те лае” - сметам ме разбираш :)))

Anonymous said...

Okay now... I am sorry and need to apology to all these people who get angry because of my shliokavitsa. You're completely right! But let me defend myself and make things clear for you. My partner in life doesn't have phonetic on his PC and I cant use BDS. (probably because of our age gap - he's still crying about dinosaurs and I, being much more younger then him, don't remember God's first birthday, so...). But we are doing fine, dont worry about us. Сега след като си инсталирах кирилица, бихте ли ми позволили да изразя мнението си, което ми е конституционно право и никъде не е записанo, че това не може да се случва на писменост различна от тази на двамата солунски братя... както и да е, вече казах, че приемам забележката.
Започването на разговор с въпрос от типа "Ти откъде си?" е достоен единствено за присмех, а повторението му с тон на недоверие, в рамките на по-малко от 30 секунди си е просто жалко. Коментарът с травестита е прсташки. Сбора от тъпота, неуместна подигравка и простотя е равен само на едно - СЕЛЯНДУРЩИНА. Във всичките и географски измерения.

Anonymous said...

А защо когато инсталира кирилицата, не си инсталира и малко грамотност? От правописните ти грешки си личат две неща - обичаш да гълташ някои буквички (нещо което ти е простено от страна на мъжете - даже ехее) и другото е , че имаш афинитет към краткия член, дори и там където трябва да е пълен - за това пък ти е простено от мъжа ти... сигурно го правиш по навик.

Anonymous said...

Jag ber om ursäkt att jag skriver på svenska. Skulden för detta är Victoria Silvstedt! Angivelig er det fasjonable å skrive på forskjellige språk sentralt i Sofia kvartaler. Я! Успях да си инсталирам кирилизатора за по-малко от 3 секунди! Вероятно можеше да го направя преди да започна да пиша на шведски и норвежки, но така е по-гъзарски и показва колко съм умен и начетен и изобщо ама изобщо не е тъпо!

Имаш конституционното право да пишеш на турски, иврит, цигански(тъй като нямат писменост можеш да използваш кирилица, латиница, йероглифна или руническа писменост без абсолютно никакъв проблем) дори можеш да си измислиш собствена азбука и да си пишеш на нея! Изучаването и ползването на българския език е право и задължение само на българските граждани(това го пише в конституцията)!!!

Започването на разговор(съмнявам се, че това е първия разговор между въпросните колеги и дори, че е започнал точно така) с досадния въпрос „от къде си” , също не нарушава конституцията. Просташкия първи коментар също не нарушава конституцията. Виждам, че конституцията ти е любима тема, та предполагам знаеш какво гласи Чл.35 ал.1 Дори и най-тъпия, мръсен, парцалив, прост, ядящ единствено чесън с лук и камъни селянин, има конституционното право да ти стане съсед в центъра и дори да гласува на следващите кметски избори :p – честито!!!

Трябва да се съглася с теб, че тъпотията и простотията са равни на „селяндурщина” Даже според твоите критерии, се налага да си призная, че намирам неангажиращата „селяндурщина” за развлекателна и отпускаща. Този блог също намирам развлекателен. Чичо също обича да се подиграва на хората, а не са малко тези, които твърдят, че е простак! Опасявам се мадам, че вас(тук за 2 секунди обръщам на Вие, за по-голям ефект) ви привлича „СЕЛЯНДУРЩИНАТА”(според твоите собствени стандарти, аз не бих рискувал да нарека чичката „селяк” поради простата причина, че след това ще напълни черепа ми с пластелин!) в една от най-чистите и форми.

Аз намирам ненужното ангажиране с личния живот на непознати хора за „селяндурщина”! Все едно ми пука(не само на мен, но и на останалите блогъри които не те познават), че си падаш по доста по-възрастни от теб чичковци! Или че без да съм се интересувал, ме уверяваш в стабилността на връзката ви! Изпрати историята си до жълтата преса – там се интересуват от живота на непознатите!

Mama, ти нахрани колегата за това, че е задал въпроса „от къде си”, а не за това, че го е задал по глупав начин. Затова реших, че те обижда самия въпрос и понеже аз не мога по външния вид да разчитам родословното дърво на човека срещу мен. И ако намирам човека приятен за компания, а не дразнещ и досаден, ще дойде момент в който ще се поинтересувам за корените на този човек. Защото не можете да отречете, че има много софианци, родени и отраснали в София, които имат баби в Ямбол* или Стара Загора*.

Не ме разбирайте погрешно, и аз недоумяван защо е нужно да се задава един и същ въпрос два пъти при положение, че е получен задоволителен отговор. Дразни ме това, че софианчетата веднага обединихте всички провинциалистчета, на една и съща тучна планинска ливадка, пасейки една и съща китна(явно някоя порода, която се изучава в софийските гимназии)** кравичка :d

*градовете не са случайно подрбрани!!!

**Mama, това е само шега, не се коси :)

ARrrgh!

Anonymous said...

Няма спасение вече няма :(

Mama said...

Цялата работа е там, че тая тема тук засегна един твърде болезнен проблем на софиянци и просто нямаше как да не се реагира по начините, които всички прочетоха по-горе. Лошото е, че оправия няма и няма да има, напротив - ще си затъваме все повече и повече... за жалост. Ама верно ми е мъчно. Макар че в повечето време от яд нямам време да ми е мъчно. Peace men.

Anonymous said...

Чл. 35.
(1) Всеки има право свободно да избира своето местожителство, да се придвижва по територията на страната и да напуска нейните предели. Това право може да се ограничава само със закон, за защита на националната сигурност, народното здраве и правата и свободите на други граждани.

Моля те, (Monsieur)Filthy Pirate, обърни по-специално внимание второто изречение от цитираната от теб алинея. И най-вече на последната дума.
P.S. Обърни внимание и на собствените си правописни грешки, и ако бъдеш така добър, както си и умен, би ли ми посочил една моя правописна грешка besides the definite article, за който дори БАН, смята че е атавистичен езиков белег.

Anonymous said...

Понеже не пиратът, а аз те нахраних по повод твоята неграмотност, веднага ти давам пример как в 2 последователни изречения, правиш 3 правописни грешки....за пунктоационните не съм дори отварял темата.... "Коментарът с травестита е прсташки. Сбора от тъпота, неуместна подигравка и простотя..." - просташки е думата, не прсташки; сбора трябва да е сборът ; и накрая - простотя..това или е простотия, или си се опитала да създадеш дума производна на простотия и празнота... колко поетично... ама това ви е софийската лирика, мамка му и шопска грамотност! Абе да си жива и здрава и ти и възрастният ти чичко... Това между другото, чиче, може да го пуснеш като следваща тема на "общество" - защо жените, които си падат по по-възрастни мъже имат склонност към гълтане?

Anonymous said...

Вичко е много хубаво. Прозира низкия ти стил и това не е правописна грешка - пише се със "З". Аз замо едно се питам. Като е "мамка ви шопска" ти какво правиш тук? Но няма да се изкуша да кажа: Go home! Ще преглътна, както аз мога, няма да те пратя нито в Севлиево нито в Сливен, най малко в къзънлак :) Стой си тук

Anonymous said...

Чшшшшшш, ало-о-о-о, Граматика, дето не е пират! Браво, копеле, можеш да откриеш правописна грешка - и кво?!?! Лупай се са по гърдите като австралопитек мъжкар, който току що е препикал територия. Какво ще се промени ако не си ти нахранил, а пирата. Нещо ша й накривиш капата на мацката ли?!? Провинцията, пичо, не е в правописа, диалекта, родното място или на картата. Провинцията нЕма географска дължина и ширина. Тя е в душите ви, а душата, понеже нема как да я видиш, съдиш по косвени улики - диалект, простотия и т.н. Верно, софийската ни лирика може да е кофти, ама ебем ти баталната лирика на селото: "Кък набихми, тез суфианчета, дет му ибаха на съседа дъщерята, кат душли на дискутиекътъ!" Хубаво - бой връщена нема, ама и ебане не се връща. Вие ги биете на село, после те отиват на Софията и тукашните момчета ги клатят, ама здравата, щото не знам дали си ходил до студентски град, ама оттам по-евтино ебане няма. Минимума, за който знам /свидетел съм/ е за половин чаша кола - кво да праиш, провинциално - нюха кофти и миека, но пък е евтинко. После тукашните момчета взимат вашите крави /сестри, братовчедки, дъщери/ за разплод. Като сте толкова готини, селянино, що не седят при вас - баталните поети и пасторални прозаици. И тя и възрастният й чичко със сигурност ще са живи и здрави, да ти кажа ли що? Щото секса подобрява здравословното състояние. А ти, друже порови из некой жълт вестник за още правописни грешки. Айде, да илядиш, да правиш много боклук у Софията и excuse my French.

Anonymous said...

Вярно е, мога да открия правописна грешка. Защото ми пука как пиша, пука ми как бачкам, какво ям, с коя спя...виж, за последното с теб май не си приличаме. Ако си изпаднал до там, копеле, че да си търсиш бедна студентка, чиито качества се измерват с половин количка, не си за завиждане. И къде ги клатиш? У вас, при мама и тате в малкия двустаен, или в твоето голфче, за което винаги тайно си мечтал, да бъде с пернишка регистрация? Видимо обаче, в твоето отдавна сдържано излияние, централна тема е ебането. Ебането и душата на селото*. Или много ти липсват, или имаш много събрана болка. И в двата случая си е твой проблем. Защо обаче ни занимаваш с твоите пубертетски напъни и прозрения: "Хубаво - бой връщена нема, ама и ебане не се връща" - е това не го схванах. Ако си ги изпитал и двете на собствен гръб в някоя селска дискотека :) извинения от цялата провинциална общественост. И кои са тези "тукашните момчета" - хората дошли от Враца, Ботевград, Видин, Пазарджик, Панагюрище, Перник, Плевен и т.н, защото основно такива виждам наоколо.
И не ми се извинявай за френския си. Първо, защото не го знам и второ, защото сигурно го владееш задоволително. Нежната ти софийска душа с франкофонски наклонности го издава.


* За "поет на селото" е сочен Елин Пелин. Тук, от Шоплука, от вашия край. Съдейки по териториите които е заемала София тогава и днес... ами, как да ти кажа копеле, селската душевност от около стотина години не е и помръднала от панеленото село, което обитаваш в момента.

Anonymous said...

Не виждам къде съм споменал нещо за граматика или правопис. По-скоро съм ти поставил задачка-закачка, на която ще се радвам ако ми отговориш. Въпросът ми е: селяндур ли е чичката, според ТВОИТЕ СОБСТВЕНИ стандарти за селяндурщина?
Обърнах по-специално внимание на второто изречение. Ти да не мислиш, че имаш повече граждански права и свободи от някой роден в каруца на пътя м/у Долни Лом и Средогрив?!?!??!? Или ти си гражданка, а аз като съм роден в провинциален град - не съм български гражданин ами съм български селянин? Кажи ми по какъв начин, преселването ми да работя и живея в София(на място, на което преди 40 години е имало само блата и ливади), ограничава гражданските ти права и свободи?
Или на теб ти е мъчно за първата част на изречението и комунистическите укази и закони служещи за погазване на човешките права и в частност закона за софийското жителство? Я си кажи, твоя род слеед 45та ли се пресели в партиен апартамент в центъра? От опит знам, че срещу „селяните”, най-много реват новоизлюпените гражданчета. Нямаш ли някоя баба в Шумен? :)

Към човек, който започва коментар, разговор или каквото и да е със звучното: „Чшшшшшш, ало-о-о-о” , мога да отвърна само с въпроса „ А ти от къде си? Ама си кай чесно!Така де, твоята „душица”. Оти ми звучиш като селянче, провикващо се от единия край на мегдана към другия.”
А относно разсъжденията ти за боя и ебането...
1. Какво лошо има в това, жените да са курви?
2. Защо реши, че само провинциалистките са курви? Познавам немалко софийски курви(даже ги предпочитам пред провинциалните). На 13, една софийска кака ми даде да я поръчкам отзад и ми остави подарък, който трябваше да лекувам с антибиотик около седмица, но поне научих полезен урок за презервативите и ми остана забавен спомен :)
3. Защо реши, че всички НЕсофианци сме от едно и също село и го приемаме много лично това, че ходиш в студентски да ебеш? Всички ходим в студентски да ебем(освен тези които не ебът).
4. Твоята сестра, дъщеря и т.н. като ходят на море ебът ли се с „гларусите” ? Това е нормално! Защото ако за теб е нормално, твоята сестра,дъщеря,братовчедка и тн да си стоят при теб и да си ги ебеш ти...е гнусничко ми се струва.
5. Боя...май само софианци не си връщат боя...мен са ме били и провинциалисти и баш селяни и цигани, та даже и сърби ме биха веднъж, ама софианци още не са успели да ме набият...сигурно защото и те като жените си предпочитат да се хващат за палците...

Един друг въпрос се сетих сега! Ако не ни искате тук, защо ни пускате да живеем в домовете ви? Не всички преселници имат жилища в София. Само циганите носят къщите(картони,каруци,контейнери...) със себе си и си правят катуни. Аз, както и повечето приселници живея под наем! В апартамент на софианец! Защо той не ми каза „върви си селянино, аз не желая да взимам твоите пари!” ???



ARrrgh!

Anonymous said...

Не, нямам баба в Шумен. Дядо ми е бил летец, а на баба ми чичото е бил Г.С. Раковси. И двамата са от София. Другата ми баба е отглеждала коне в Румъния.

И по последното не си приличаме, защото мен не ми пука с коя спя, защото не спя с никоя. Спя с някой.

Ако толкова ти пука как пишеш, добре е да се научиш как се пише думата "Софиянец". Пише с Я, а не с А.

Да, много страдам по отмяната за софийското жителство, въпреки че политическите ми възгледи са на свелинни години от комунизма.

„Чшшшшшш, ало-о-о-о” - сърказъм.

Защо тукашните си дават къщите под наем? Ами защото никой не бяга от сухото. (Сега тук ще се отклоня и то не малко. Имате удивителната способност да инвестирате повече от две трети от мизерните си заплати за наем в, неизвесто защо, така бленувата София, в резултат на което успявате да преживявате с остатъка от парите си и да си пазарувате евтин секс от студнтски град, както и разни други продукти, щото в центъра е по-скъпо и то внушително по-скъпо. А работодателите само това чакат - някой да се навие да работи за без пари. И така старата песен "Аз се правя че работя, те се правя че ми плащат" се пее на нов глас. В следствие на това, много хора, които могат да сметнат колко струва труда им и които не са склонни да започнат работа на всяка цена, са решили да отдадат наследеното от някоя баба реститутка старо жилище. Въпросът е не защо някой ви пуска да живеете в дома си, а защо вие не можете да проумеете, че в собствения си град, където бихте живели в собствено жилще, а не под наем, би ви било много по на сметка да получавате дори и по-малка заплата и да си я харчите доволно, защото в по-малките градове цените са по-ниски и приемливи за живеене, дори и от студентски град! То е проста аритметика.)

Добре че в нашата конституция не пише, че имам право да бъда щастлив/а, защото в претъпкания град, където едвам мога да се придвижвам от бъкащите коли с различна от софийска регистрация, ми е все по- трудно да се чувстам щастлива и свободна. Така поне конституционните ми права не са нарушени. За съжаление.

Anonymous said...

ОК! Пускам те в двустаен във Видин* без наем! Работи! Каквото намериш! За колкото намериш! Пиша софиАнец вместо софиЕнец защото ми е неудобно, а пък сте ми еднакво прости! Винаги селяните преселили се в София са най-агресивно настроени срещу другите "заселници"! Ти си селянка - чиито родители са се преселили в София! Селянка си разбираш ли го? За мен си селянка, защото Котел(извинявам се на всички нормални хора от Котел, които се налага да обидя с цел самоосъзнаването на тази проста селянка) е около 7000 население, а във Видин само циганите("политически коректните" защитници на нарицателното "роми" да го духат!) са три пъти повече...пък и като история имаме много повече от вас...селянка. На софиа/я/енка ли ми се правиш? Селянка от Котел!!! Пък и отворена...Ходи си в Котел да ти е чист въздуха и да си пасеш овцете! Проблемите на софя/е/анци няма да ги решиш! В Котел нямате нито задръствания, нито проблеми с боклука! Ако те притеснява, че "простия, тъп, лъхащ на чесън, носещ вълнени чорапи, никога не посещавал театър/кино/опера, четящ вестник "Млад Фермер"(вместо класическа руска литература), пасал овци и кози до 17 годишна възраст, започнал началното си образование в паралелка обхащаща 1-8 клас, потен и миризлив селянин, ще вземе работата ти мечта...е смятай какво определение ти дават на теб, селянко, от HR, когато се явиш на интервю(и не те одобрят, заради същия този субект) Не те ли е поне малко срам? Ти се държиш като селянка, защото ти е в кръвта, душата, дупето и къде ли още не...И за разлика от живеещите на село селяни(добри хора, които винаги поздравяват с "добър ден", които ще те нахранят и подслонят ако закъсаш в тяхното село) ти си злобна и агресивна селянка, понеже те е яд, че си селянка(умишлено повтарям селянка). Само когато приемеш, че си селянка, ще започнеш да възприемаш хората за това което са, без значение от къде са(и без злобата, че са от по-голямо "село" от твоето) И ДА ДА аз давам половината си заплата за наем и не мрънкам, а ти, селянко, живееш в собствено жилище и предполагам мама и тати още те хранят(поне веднъж седмично - нормални семейни отношния, докато аз с моето семейство се виждам 2 пъти годишно) и пак мрънкаш! Дошъл съм тук, не за да си правя кефа, ами за да ПРЕЖИВЯВАМ(не да живея) И ние(идващите от провинцията) успяваме да преживяваме без да се оплакваме, докато вие(селяните със софийски адрес по лична карта) само мрънкате! Ако си толкова добра в това което правиш, ще си намериш работа със 100-200 лева по-малко заплащане и пак ще успяваш да си живееш по-добре от мен(от материална гледна точка, понеже ти си психически обременена от това, че дълбоко в себе си се чувстваш селянка, а не искаш да го признаеш)Съжалявам за правописните, пунктуационни, правоговорни(ако щеш) грешки - пиян съм - господ пази пияните, твоят закрилник трябва да е Индже войвода.
Наложи се да си преинсталирам Mozilla-та за да ти отговоря, но твоята селящина не търпи отлагане!
*Видин минава за произволно избран град в северозападнала България!

Anonymous said...

Е, ако искаш аз да се напия като животно!?!